HOME             NFM             FOOD             DRINKS             HOTSPOTS             INSPIRATION            

dinsdag 19 augustus 2014

ZELF PASTA MAKEN




























Pasta heeft altijd een speciaal plekje in mijn hart. Maandag was bij ons thuis altijd pastadag. Je hebt pasta in alle soorten, maten en kleuren. Ik probeer mezelf altijd weer uit te dagen een ander soort pasta te maken dan de vorige keer. Zo ontdek je veel nieuwe recepten en eet je nooit hetzelfde. De pasta zelf maken had ik nog nooit eerder gedaan maar het is eigenlijk heel simpel. Wel is het fijn een pasta machine te hebben om de pasta uit te rollen in plaats van met de deegroller. De pasta was na het koken bij mij nog erg dik ook al had ik hem heel dun uitgerold!

Ingrediƫnten:
200 gram pastameel
2 eieren
eventueel gedroogde kruiden

Je kan eventueel gedroogde kruiden (bijv. Oregano) door het deeg kneden, zoals ik heb gedaan. Ga uit van 100 gram meel + 1 ei per persoon, voor 5 personen dus 500 gram meel en 5 eieren.

Weeg het meel af en maak en een bergje van op een tafel of plank. Maak een gat in het midden en doe de eieren hier in. Was je handen goed en kneed de eieren en het meel in ongeveer 15 minuten tot een ronde bal. Leg de bal nu in een schone theedoek, vouw deze dicht en laat het deeg voor 15 minuten rusten.

Rol nu het deeg uit met de deegroller of pastamachine. Als je met de deegroller werkt rol dan het deeg zo dun uit als je kan, rol de plak op tot een rolletje en snijd hier plakken van zo breed als je de pasta wil hebben. Als je Ravioli wilt maken steek of snijd je vormpjes uit het pasta deeg.